INVISALIGN

Invisalign, size özel olarak üretilmiş şeffaf plaklarla dişlerinizi düzeltmek için kullanılan sistemin adıdır. Sizden alınmış ölçülere göre yapılan bu plaklar dişlerinizi sarar ve tamamen görünmezdirler. Bu plaklar, ortodonti uzmanınızın planladığı şekilde dişlerinizi yavaşça arzu edilen pozisyona doğru hareket ettirmektedirler. İstenilen sonuca ulaşıncaya kadar her iki haftada bir plaklarınızı değiştirmeniz gerekmektedir. Invisaling tedavisinin en büyük avantajı tüm tedavi süreniz boyunca hiç diş teli olmadan, hiç kimse bir şey farketmeden dişleriniz düzelmiş ve güzel bir gülüşe sahip olmuş oluyorsunuz.

Piyasada tüm doktorların Invisalign yapma yetkisi bulunmamaktadır. Bu tedaviyi uygulayabilmek için doktorunuz, Invisalign özel eğitiminden geçerek sertifika almak zorundadır. Piyasada Invisalign dışında başka şeffaf plak markaları vardır, ama en fazla tercih edilen ve en çok uygulanan Invisalign’dır. Invisalign tedavisi olmaya karar verdikten sonra doktorunuz öncelikle ağız içi ve ağız dışı fotoğraflarınızı alacaktır. Daha sonra özel bir ölçü malzemesi ile dişlerinizin ölçüsü alınarak Align Technologies Amsterdam tesisine gönderilecektir. Tesise ulaşan ölçüleri teknisyenler dijital ortama aktardıktan sonra, Clincheck Pro programı aracılığı ile doktorunuz sizin için tedavi planlaması oluşturacaktır. Doktorunuzun oluşturduğu tedavi planlamasına göre plaklar Meksikada Align Technologies laboratuvarlarında üretilerek Türkiyeye kargolanmaktadır. Ve nihayetinde size ulaşmaktadır.
Invisalign sisteminin en büyük dezavantajları hasta uyumuna bağımlı olması ve geleneksel braket tedavisine göre pahalı olmasıdır. Plakları günlük 20 saatten daha az takarsanız tedavi aksamaya, uzamaya başlıyor ve hatta başarısız bile olabilir. Bu yüzden kendinizden eminseniz, bu sisteme yapıtım yapmayı düşünün, aksi takdirde tedaviniz başarısızlıkla sonuçlanabilir.

Aşağıdaki fotoğrafta Invisalign ile tedavi edilen hastanın ağız içi fotoğrafını bulabilirsiniz. Gördüğünüz üzere plaklar ağızda tamamen farkedilmezdirler 🙂

Invisalign tedavisine başlarken dişlerin üzerine yapıştırılan ataşmanlar ağız içi fotoğrafta görünmektedir.

Şeffaf plak tedavisi için dişlerin üzerine yapıştırılam ataşmanlar

Invisalign plaklarının ağız içi götüntüsü

SIKÇA SORULAN SORULAR

S: Tedavi sırasında ağrım olacak mı?
C: Hastalar her plak değişiminde dişlerinde baskı hissederler. Bu normal bir durumdur ve tedavi için kullandığınız plakların dişlerinizi hareket ettirdiğini bu şekilde anlarız. Genellikle bu baskı hissi bir iki gün içinde kaybolacaktır.

S: Taktığm plaklar konuşmayı etkiler mi?
C: Diğer tüm ortodontik apareyler gibi Invisalign plakları da konuşmanızı bir kaç günlüğüne etkileyebilir. Tedaviye başladıktan sonra 1-2 gün konuşmanız hafif bozulabilir. Zaman geçtikçe diliniz ağzınızdaki plağa alışacak ve konuşmanız normale dönecektir.

S: Yeni takmaya başladığım plağı ağzıma oturtamıyorum, ne yapmalıyım?
C: Invisalign tedavisinde taktığınız her plak dişleri yeni pozisyonlarına taşımaktadır. Bu yüzden taktığınız yeni plak bir önceki plaktan farklıdır. Yeni plağınız ilk takıldığında dişlere zor oturur. Zaman geçtikçe (2-3 gün içinde) plağı daha kolay oturtmaya başlarsınız. Eğer plağınızı hiç oturtamıyorsanız mutlaka doktorunuza bilgi verin.

S: Invisalign tedavisinde yeme ve içme kısıtlaması var mı?
C: Genel olarak hayır. Geleneksel ortodontik tedavinin aksine Invisalign tedavisinde istediğiniz gibi beslenebilirsiniz. Invisalign tedavisinde yemek yerken plağınızı çıkardığınız için yediklerinizin/içtiklerinizin tedavi için kullanılan plaklara zarar verme ihtimali yoktur.

S: Plağımı çıkarmadan sıcak veya soğuk içecekler içebilir miyim?
C: Soğuk su dışında diğer içecekler, plağınız ağzınızdayken tüketilmemelidir. İçeceklerde bulunan şeker ve diğer maddeler plakla diş arasında uzun süre kalmakta ve dişlerde çürük oluşuma neden olabilmektedir. Sıcak içecekler ise plağınızın yamulmasına ve ağzınıza bir daha oturmamasına neden olabilir.

S: Invisalign plağı ile birlikte sakız çiğneyebilir miyim?
C: Hayır. Plaklarla sakız çiğnememelisiniz.

S: Sigara içmek plağımın renklenmesine neden olur mu?
C: Sigara, kullandığınız plakların renklenmesine ve kokmasına neden olmaktadır. Aynı zamanda ağız ve diş sağlığınız üzerinde olumsuz etkilerinden dolayı sigara kullanımı önerilmemektedir.

S: Neden bazı plaklarımın üzerinde küçük kabarcıklar var?
C: Invisalign tedavi sisteminde dişleri hareket ettirmek için bazen dişlere yapıştırılan ‘ataşman’ dediğimiz çıkıntılardan destek almak gerekmektedir. Bu çıkıntılar doktorunuz tarafından diş renginde dolgu materyalinden (kompozit) yapılmaktadır. Bu çıkıntılara denk gelen plak bölgelerinde de çıkıntılar olacaktır. Plak bu şekilde dişleri daha iyi kavrayarak dişleri hareket ettirecektir.

S: Invisalign plağımı kırarsam veya kaybedersem ne yapmalıyım?
C: Plağınız kırıldığı ve ya kaybolduğu zaman hemen doktorunuza haber vermelisiniz. Muhtemelen doktorunuz bir önceki ve ya bir sonraki plağı takmanızı önerecektir. Eğer gerekirse doktorunuz kaybettiğiniz plağın siparişini verecek ve size bir kaç gün içinde ulaştıracaktır.

S: Dişlerimin üzerine yapıştırılan ataşmanlar koparsa ne yapmalıyım?
C: Ataşmanlar koparsa mutlaka doktorunuza haber vermelisiniz.